Welkom bij topdog jip!

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Topdog Jip

Artikel 1. Defenities

    1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt. Hier te noemen; Topdog Jip, geregistreerd bij Kamer van Koophandel onder het nummer 88495574.

    1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.

    1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

    1. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

    1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

    1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

    1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Artikel 2. Identiteit van de ondernemer

Topdog Jip

Drienerstraat 77, 7551 HL Hengelo
Telefoonnumer: 0641002902
Emailadres: info@topdogjip.nl
Kvk-nummer: 88495574

Artikel 3. – Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos (indien mogelijk via de mail) worden toegezonden.

Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waarvan de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden op enig moment door de rechter geheel of gedeeltelijk worden vernietigd of nietig worden verklaard, dan laat dit de werking van de overige bepalingen onverlet. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 4. Het aanbod

Alle offertes en aanbiedingen van de opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte of aanbieding een termijn voor aanvaarding is gesteld. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld. Offertes en aanbiedingen gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden dienst. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.

Dit betreft in het bijzonder:

    • de prijs inclusief belastingen;

    • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

    • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

    • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

    • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

    • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van techniek voor communicatie op afstand worden of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

    • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

    • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen.

 

Artikel 5. De overeenkomst

Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

De ondernemer kan zich –binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

De ondernemer zal bij de dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

    • de voorwaarden voor de opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst.

 

Artikel 6. ontbinden / opzegging

Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende tenminste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.

Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde tussentijds schriftelijk beëindigen met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

Indien tot voortijdige beëindiging is overgegaan door de ondernemer, heeft de consument vanwege het ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies recht op vergoeding, waarbij de geplande trainingen binnen de 30 dagen van opzegging worden gefactureerd aan de consument.

Indien tot voortijdige beëindiging is overgegaan door de consument, waarbij het totaal verschuldigde bedrag reeds is voldaan aan de ondernemer, worden de geplande trainingen binnen de 30 dagen van opzegging gefactureerd aan consument. Het resterende bedrag zal worden gerestitueerd.

Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan mag niet stilzwijgend worden verlengd.

 

Artikel 7. De prijs

Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

Topdog Jip behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen. De diensten van Topdog Jip worden geleverd tegen de prijzen die gelden op de datum van bestelling. Alle op de website van Topdog Jip vermelde aanbiedingen gelden zolang deze op de site staan. Topdog Jip behoudt zich het recht voor prijswijzingen door te voeren in de aanbiedingen.

De in het aanbod van diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW. Uitgezonderd PGB en gemeentegelden, deze werkzaamheden zijn vrijgesteld van BTW volgens artikel 11 lid 1 sub G van de wet omzetbelasting 1968. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht de dienst volgens de foutieve prijs te leveren.

Artikel 8. overmacht en verzetten van afspraken

De Topdog training bestaat uit 12 bijeenkomsten. Tijdens de eerste bijeenkomt (intake/kennismaking) worden afspraken over de resterende bijeenkomsten vastgelegd.

Nadat de intake/kennismaking heeft plaatsgevonden en er concrete afspraken zijn gemaakt over de resterende bijeenkomsten, is annulering door de cliënt niet meer mogelijk en wordt er niet gerestitueerd. Slechts bij hoge uitzondering is na bovengenoemde termijn restitutie mogelijk. Indien na de intake/kennismaking door overmacht voortzetting van de training niet mogelijk blijkt, kunt u schriftelijk een verzoek tot restitutie van het factuurbedrag van de niet gevolgde bijeenkomsten indienen. Topdog Jip zal het verzoek in redelijkheid beoordelen.

Indien de cliënt een afspraak wil verzetten, doet de cliënt dit zo spoedig mogelijk, uiterlijk 24 uur van tevoren. Indien een afspraak door de cliënt binnen 24 uur afgezegd wordt, behoudt de ondernemer het recht de niet tijdig afgezegde afspraak te factureren.

Topdog Jip behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten in geval van overmacht, ziekte of situaties waarin het niet verantwoordelijk is de hond te laten werken.

Artikel 9. betaling

Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn, nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Levering op factuur is slechts mogelijk indien dit uitdrukkelijk tussen beide partijen nader overeengekomen wordt. Deze factuur dient binnen 14 dagen na factuurdatum voldaan te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Topdog Jip is gerechtigd bij het uitblijven van de betaling de zaak ter incasso uit handen te geven en bij de klant de incassokosten in rekening te brengen.

Artikel 10. Klachtenregeling

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

Artikel 11. Geheimhouding

Topdog Jip garandeert dat zij alle informatie die gebruikt wordt om de diensten te verlenen, vertrouwelijk behandelt en niet aan derden ter inzage geeft.

Voor zover bij het uitvoeren van werkzaamheden in het kader van de dienstverlening persoonsgegevens van een wederpartij worden verwerkt, zullen deze persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze worden verwerkt, overeenkomstig de Wet Bescherming Persoonsgegevens en Algemene Verordening Gegevensbescherming. De ondernemer verwijst voor verdere informatie naar de Privacyverklaring.

Topdog Jip heeft naar zijn cliënten een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.

 

Artikel 12. aansprakenlijkheid

Indien Topdog Jip aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

Cliënten tekenen voorafgaand aan de bijeenkomsten waarin een hond wordt ingezet een overeenkomst dat zij op de hoogte zijn gebracht door de trainer dat er risico/kans is op ongemak en/of schade. Topdog Jip is niet aansprakelijk voor de in deze overeenkomst genoemde ongemakken en/of schade.

Wanneer Topdog Jip wordt ingehuurd door onderwijsinstellingen, zorginstellingen, instellingen uit de non- profit sector e.d., dragen deze zorg voor inlichten van cursisten dat er kans en risico bestaat op ongemak en/of schade. Hierin neemt Topdog Jip geen initiatief.

Topdog Jip is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Topdog Jip is uitgegaan van door of namens cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

Indien Topdog Jip aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Topdog Jip beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

De aansprakelijkheid van Topdog Jip is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval. Mocht Topdog Jip aansprakelijk zijn voor schade, dan is zij uitsluitend aansprakelijk voor directe schade.

Topdog Jip is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

Artikel 13. aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende, dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze voorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland. Deze uitspraak zal bindend zijn.